Als u een bepaald product of een bepaalde dienst wilt gaan aanschaffen, wilt u als afnemer een goede vergelijking kunnen maken. De opkomst van het internet heeft het oriëntatie- en inkoopproces veel transparanter gemaakt. Althans, daar gaat u van uit. Maar hoe maakt u een goede vergelijking als het om telefoonservices gaat?
Tarieven telefoonservice
Wie de tarieven van een telefoonservice vergelijkt, kijkt doorgaans naar twee concrete bedragen: de abonnementskosten en de prijs per gesprek. Bij een verondersteld aantal gesprekken per maand, laat een simpele rekensom zien wat de kosten per maand zullen zijn. Dit klinkt logisch en goed, maar de praktijk leert vaak dat bepaalde overige kosten in de strijd om de nieuwe klant niet expliciet worden genoemd. Dan zijn er ook nog de prijsvechters, die tegen een laag tarief een telefoonservice aanbieden.
Gesprekken doorverbinden
Indien een gesprek doorverbonden wordt, wordt er naast het opvangen van het inkomende gesprek ook een uitgaand gesprek gepleegd - wat extra kosten met zich meebrengt. Worden deze kosten dan doorberekend en hoe?
Het verwerken van telefooninstructies
Als klant van een telefoonservice geeft u regelmatig instructies door. U wilt immers dat uw relaties de juiste informatie doorkrijgen. Het verwerken van deze instructies kost tijd. In sommige contactcenters worden alleen voor dit doel extra medewerkers aangenomen. Is dit onderdeel van de service of betaalt u hier als klant extra voor?
Aantal telefoongesprekken per maand
Klanten die veel afnemen, willen hiervoor beloond worden met een staffelkorting. Maar hoe reëel is een staffelkorting in de telefoonservice? Uiteindelijk wordt er tijd gekocht. Tijd waarbinnen een telefoniste een gesprek voert. Als klant 'claimt' u de telefoniste alleen voor de tijd dat u haar nodig heeft. Naarmate er meer gesprekken worden gevoerd, gaan de gesprekken echter niet minder lang duren.
De duur van de gesprekken en nawerktijd
Bij inbound callcenters - die in principe alleen binnenkomend telefoonverkeer opvangen - wordt vaak de extra tijd doorberekend die de telefoniste voor het gesprek nodig heeft. Dit geldt bijvoorbeeld voor alle seconden boven het aantal van 90, 100 of 120 seconden per gesprek.
Moeilijkheidsgraad van de gesprekken
Het ene telefoongesprek is het andere niet. De verschillende typen telefoongesprekken variëren van de eenvoudige terugbelnotitie met een beller die zich zeer goed verstaanbaar kan maken, tot gesprekken met gecompliceerde scripts, het bewerken van agenda's, urgente storingsmelding, anderstaligen en nog veel andere situaties.
Vraag om transparantie!
Elke klant zal begrijpen dat aspecten als tijd, moeilijkheidsgraad, extra handelingen en extra kennis mede van invloed zijn op het tarief van telefoongesprekken, maar wil achteraf niet onaangenaam verrast worden als de factuur binnenkomt. Bij telefoonaanname.nl zijn we daarom graag duidelijk en geheel transparant als het om tarieven gaat. Professionele en betrouwbare telefonische opvang hoeft niet veel te kosten, onze klanten zijn vaak juist aangenaam verrast.
Meer weten over de tarieven van onze telefoonservice?
Heeft u nog vragen over het vergelijken van tarieven van telefoonservices of bent u benieuwd naar onze tarieven? Neem dan nu contact op met Edwin Smit via 010-2581010 of stuur een e-mail naar edwin.smit@telefoonaanname.nl.